Fulfilment - na czym polega? Kiedy warto z niego skorzystać?
Procesy logistyczne wymagają dużych nakładów czasu pracowników i środków finansowych. Firmy, które chcą oszczędzić, mogą zdecydować się na skorzystanie z usługi fulfilmentu. Rozwiązanie to chętnie wybierają przedstawiciele branży e-commerce. Sprawdź, jakie są zalety i wady fulfilmentu i kiedy warto skorzystać z tej usługi.
Na czym polega usługa fulfilment?
Fulfilment to usługa świadczona przez wyspecjalizowaną firmę, która przejmuje na siebie zadania związane z obsługą zamówień. Tak naprawdę zakres takiej usługi może być różny. Zasadniczo obejmuje:
-
odbiór dostaw,
-
kompletowanie i pakowanie zamówień,
-
magazynowanie towaru,
-
kontrolę ilościową i jakościową,
-
drukowanie etykiet kurierskich,
-
wysyłkę i dostawę przesyłek do odbiorców końcowych,
-
obsługę zwrotów i reklamacji.
Część firm dodatkowo zapewnia np. wsparcie w zakresie wdrożenia technologii, personalizowanie przesyłek do klientów, a nawet obsługę księgową. Fulfilment jest pojęciem szerokim, a jego zakres zależy od konkretnej umowy.
Czy fulfilment się opłaca?
Usługa fulfilmentu to optymalne rozwiązanie m.in. dla sklepów internetowych, które nie mają własnego magazynu. Pozwala na znaczne oszczędności. Korzystając z niej, przedsiębiorca nie musi zastanawiać się nad kosztami utrzymania obiektu magazynowego, zatrudnianiem pracowników, opłatami związanymi z ubezpieczeniem obiektu itp.
Dzięki temu rozwiązaniu pracownicy nie muszą już zajmować się obsługą zamówień, a zaoszczędzony czas mogą przeznaczyć na udoskonalanie oferty, tworzenie unikatowych opisów produktów w sklepie internetowym czy działania marketingowe.
Kolejną kwestią jest jakość usług i bezpieczeństwo towaru. Fulfilmentem zajmują się profesjonaliści. Dzięki temu masz pewność, że swoje zadania wykonują na najwyższym poziomie. Masz też gwarancję, że Twoje towary są bezpieczne, ponieważ w takich przedsiębiorstwach wybiera się wyłącznie wysokiej klasy obiekty magazynowe z nowoczesnym wyposażeniem.
Czy fulfilment ma wady?
Jak każde rozwiązanie, fulfilment ma też swoje słabe strony. Podstawową wadą jest utrata kontroli nad procesem logistycznym. Nie masz bieżącego wglądu ani w pracę osób zatrudnionych na magazynach, ani w stan swojego towaru, ani w sposób zarządzania nim. Oczywiście w większości przypadków trudno jest zarzucić cokolwiek firmie świadczącej usługę fulfilmentu. Warto jednak przy wyborze partnera zwrócić uwagę na opinie w internecie.
Alternatywą dla fulfilmentu nie musi być budowa czy kupno własnego magazynu. W ofercie Panattonii znajdziesz wysokiej klasy obiekty na wynajem w całej Polsce. Na tej stronie znajdziesz magazyny w województwie świętokrzyskim: https://panattonieurope.com/pl-pl/znajdz-nieruchomosc?region=holy_cross .
Jak widać, branża e-commerce (i nie tylko!) może korzystać z różnych rozwiązań. Wybór warto jednak dobrze przemyśleć – między innymi poprzedzić analizą wad i zalet oraz korzyści i strat. Dzięki temu firmie uda się znaleźć opcję optymalną dla jej indywidualnych potrzeb.